691-747-210 603-795-405 512-968-509 343240045 nieruchomosci@atriumduo.pl

Wszystkie wpisy

Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania — jak je napisać i zrobić to poprawnie?

  • 9 lipca 2019
Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania — jak je napisać i zrobić to poprawnie?

Zdjęcie główne, fotografie i tytuł ogłoszenia

Ogłoszenia o sprzedaży mieszkania pojawiają się bardzo często na portalach ogłoszeniowych i różnego rodzaju serwisach. Mamy w ten sposób poinformować potencjalnych nabywców, jaki dom sprzedajemy, jakie ma parametry i zalety. Bardzo często jednak ogłoszenia są pisane nieprawidłowo i mają niezbyt atrakcyjną formę, dlatego dużo ciężej jest sprzedać taką nieruchomość. Wystarczy jednak pamiętać o kilku zasadach i elementach, aby ogłoszenie było atrakcyjne, zachęcające do kontaktu oraz zwiększyło szansę na sprzedaż mieszkania.

Pierwszymi elementami, jakie muszą się znaleźć w naszym ogłoszeniu o sprzedaży mieszkania, są — zdjęcie główne, fotografie w ogłoszeniu oraz tytuł ogłoszenia. Są to pierwsze elementy, z jakimi ma styczność potencjalny klient i warto wykorzystać je do zainteresowania go naszą ofertą. Jest to niepowtarzalna szansa, aby już na etapie wstępnego przeglądania ofert na portalach przez klientów sprawić, aby to w pierwszej kolejności weszli na nasze ogłoszenie. Tytuł powinien być treściwy, krótki — najlepiej składający się z bezokoliczników opisywać nasze mieszkanie oraz zawierać takie dane jak powierzchnia, ilość pokoi, lokalizacja itp. Dobrym przykładem jest “Sprzedam mieszkanie – 3 pokojowe, Żoliborz, 54 m2 + taras. Tytuł taki jest czytelny, prosty i z pewnością przyciągnie uwagę osób które są zainteresowane podobnym mieszkaniem. Tytuł nie musi opisywać całego mieszkania a jedynie zainteresować i zwrócić na siebie uwagę potencjalnych klientów — m. in. czytelnością.

Ważnym elementem jest również miniaturka zdjęcia. To ona w dużej mierze odpowiada za to, czy potencjalny klient wejdzie na nasze ogłoszenia. Zdjęcia w ogłoszeniu zdecydowanie warto wykonać profesjonalnym aparatem fotograficznym, aby były jasne, wyraźne, przedstawiały wszystkie pomieszczenia oraz miały odpowiedni kadr. Jeśli samodzielnie nie mamy takiego sprzętu czy umiejętności, warto o pomoc poprosić kogoś z rodziny lub znajomych. Ciekawym rozwiązaniem jest zamówienie profesjonalnej usługi u fotografa, która będzie kosztowała kilkadziesiąt złotych, a znacząco zwiększy szanse na sprzedaż naszego mieszkania. Jeżeli ogłoszenie będzie starannie opisane, będzie zawierało ciekawy i treściwy tytuł oraz ciekawe zdjęcie — miniaturkę, uzyska również dużo więcej wejść niż takie samo ogłoszenie bez zdjęcia lub ze zdjęciem wykonanym telefonem komórkowym oraz pobieżnym tytułem.

Skompletuj wszystkie dane o mieszkaniu

Jeśli zadbamy o pierwsze elementy, z którymi styka się potencjalny klient, powinniśmy zadbać również o samą treść ogłoszenia i zmniejszenie tam wszystkich informacji o naszym mieszkaniu. Informacje powinny być umieszczone również w wersji minimalistycznej, tak, aby dostarczyć wszystkich danych oraz zachęcić klientów do umawiania się, aby rozwiać wszystkie wątpliwości osobiście. W ten sposób będziemy mogli przekonać ich do pewnych opcji, które np. zamieszczone w ogłoszeniu automatycznie wyeliminowałyby nasze mieszkanie, z puli mieszkań wartych uwagi zdaniem potencjalnego klienta. Dane powinny być również precyzyjne oraz pomocne. W pierwszej kolejności powinniśmy podawać dane odnośnie samego mieszkania, następnie otoczenia oraz plusów, jakie ma dana oferta. Do najważniejszych informacji należą lokalizacja, wielkość powierzchni, ilość pokoi, ich przechodniość, ilość konkretnych pomieszczeń, strona, na którą wychodzi mieszkanie, typ okien, podłogi, sprzęty oraz dane techniczne np. rok budowy czy materiały. Kolejnymi danymi będą informacje o sklepach, przychodniach, przystankach w pobliżu domu, parkach, odległości od centrum itp. Na samym końcu warto dodać informacje takie jak np. obecność jeziora w pobliżu, atrakcji lokalnych, miejsc wypoczynku itp.

Dane takie warto zamieszczać w prostej formie np. w postaci list punktowych, myślników itp., a nie opisowej. Dla potencjalnego klienta zdecydowanej bardziej liczy się możliwość szybkiego poznania konkretnych informacji, a nie czytania długiego ogłoszenia, które może czytać niedokładnie i pomijać najważniejsze dane. Ważne informacje możemy również podkreślić, pogrubić lub wyróżnić w pewien sposób. Możemy dane takie umieszczać na początku zestawienia, aby klient dowiedział się o nich na samym początku. Jeśli pozostanie nam jeszcze odrobina miejsca, możemy wykorzystać je np. na opis nieruchomości czy napisanie kilku zdań “od siebie”. Tekst taki powinien znajdować się na końcu, aby klient mógł go przeczytać, a nie musiał się przez niego “przedzierać” w poszukiwaniu najważniejszych informacji.

Gdzie zamieszczać ogłoszenie?

Ostatnim elementem tworzenia ogłoszenia o sprzedaży mieszkania jest kwestia, gdzie umieści ogłoszenie. W tym względzie panuje jedna zasada – “im więcej, tym lepiej”. W im większej ilości miejsc zamieścimy ogłoszenia tym większa szansa, że odnajdzie je więcej osób. Pierwszym krokiem powinno być zamieszczenie go na kilkudziesięciu różnych portalach ogłoszeniowych. Wiele osób ogranicza się do 1-2 najpopularniejszych, co jest sporym błędem i znacząco ogranicza nasze możliwości sprzedażowe. Powinniśmy ogłoszenie dodawać w kategorii “sprzedam nieruchomości”, gdyż to też ma znaczenie dla osób szukających mieszkania. Warto również zadbać, aby poza portalami ogłoszeniowymi nasze ogłoszenie znalazło się np. na lokalnych forach, gdzie wiele osób również przebywa i czyta wątki o sprzedaży nieruchomości. Dobrym pomysłem jest umieszczenie ogłoszenia w social mediach np. w marketplace lub na specjalnych grupach. Portale społecznościowe nie służą już jedynie relaksowi i kontaktom towarzyskim. Wiele osób spędza tam czas i bardzo często przegląda “przy okazji” różnego rodzaju ogłoszenia oraz oferty. Obecnie często pomijanym sposobem jest również nieogłaszanie się w prasie — co jest błędem. Wiele osób np. starszych lub niekorzystający z internetu kieruje właśnie swoje kroki do prasy. Istnieje wiele gazet, gdzie za darmo będziemy mogli dodać krótkie ogłoszenie, co również zwiększy nasze szanse na sprzedaż mieszkania.

Porada: Jeśli zależy nam na jak największej reklamie ogłoszenia, możemy za opłatą na niektórych portalach wyróżnić ogłoszenie lub przypiąć je na pierwszej stronie. Są to koszty rzędu kilkunastu złotych, a takie wyróżnienie ogłoszenia może spowodować dużo większą liczbę wejść na nie i szybszą sprzedaż nieruchomości.

Porada: Jeśli zależy Ci na czasie i na pieniądzach skorzystaj z profesjonalnej i kompleksowej usługi sprzedaży nieruchomości, którą świadczy biuro nieruchomości. Tacy Specjaliści przedstawią Twoją nieruchomość na zdjęciach w wyjątkowo atrakcyjny sposób, oczywiście precyzyjne wycenią oferowaną nieruchomość oraz zajmą się jego promocją, wykorzystując nowoczesne techniki marketingu nieruchomości. Korzystanie z usług pośredników jest także dużo bezpieczniejsze i gwarantuje załatwienie wszelkich formalności sprzedażowych zgodne z przepisami prawna. Agent nieruchomości jest ogromnym wsparciem, posiada wiedzę, doświadczenie, daje poczucie bezpieczeństwa, fachowo doradzi, a przy oferowanym zasięgu publikacji ogłoszeń znalezienie potencjalnego klienta trwa dużo krócej. Zaoszczędź czas i pieniądze, skorzystaj z usług naszego biura!

atrium duo nieruchomości częstochowa atrium duo opinia biuro nieruchomości częstochowa dom idealna kuchnia Jak urządzić kawalerkę? jak zaprojektować kuchnię? kawalerka kuchnia kuchnia na wymiar nieruchomosci czestochowa ogrzewanie podłogowe ogrzewanie podłogowe a zdrowie ogrzewanie podłogowe wady ogrzewanie podłogowe w bloku ogrzewanie podłogowe zalety styl marynistyczny twoja idealna kuchnia Urządzanie mieszkania wnętrza własny dom